Dodge Nitro Forum banner
181 - 200 of 225 Posts
Fajny filmik Rick. Spotkałem gościa na parkingu lokalnego sklepu około miesiąca temu, musiałem spojrzeć drugi raz i rzeczywiście potwierdził, że to 2012 i wspomniał, że są rzadkie, zanim odszedł. Piękny biały samochód na ładnych czarnych kołach. Mam nadzieję, że znowu spotkam tego Nitro.
 
Fajny filmik Rick. Spotkałem gościa na parkingu lokalnego sklepu około miesiąca temu, musiałem spojrzeć drugi raz i rzeczywiście potwierdził, że to 2012 i wspomniał, że są rzadkie, zanim odszedł. Piękny biały samochód na ładnych czarnych felgach. Mam nadzieję, że znowu spotkam tego Nitro.
Może wszystkie Nitro 2012 (flota) były białe? Dzięki za potwierdzenie.
 
Jazda testowa Dodge Nitro SXT 2007


Opublikowano 21 kwietnia 2016

Dzisiaj odbędziemy jazdę próbną tym Dodge Nitro SXT 2007, pokazując, jak ten pojazd jeździ po drodze
 
Reklama telewizyjna Dodge Nitro z 2007 roku

Reklama telewizyjna Dodge Nitro z 2007 roku


Opublikowano 13 września 2016 r.


Dodge Nitro był kompaktowym SUV-em produkowanym przez Dodge'a od 2007 do 2012 roku. Nitro dzielił platformę z drugą generacją Jeepa Liberty. Został zmontowany w Toledo North Assembly Plant w Toledo w stanie Ohio. Zakład Jeepa jest częścią kompleksu samochodowego, który obejmuje również Toledo South Assembly Plant, gdzie od lat 40. produkowany jest Jeep Wrangler.

Nitro zadebiutował w lutym 2005 roku na Chicago Auto Show jako samochód koncepcyjny z aluminiowym wnętrzem. Aluminiowe otwory wentylacyjne za przednimi błotnikami i inne aluminiowe wykończenia wokół klamek i tylnej klapy były rutynowo prezentowane jako konsola środkowa i dźwignia zmiany biegów, które również miały wykończenie w satynowym srebrze.

Nitro stał się pierwszym kompaktowym modelem SUV Dodge'a od czasu zaprzestania produkcji Raidera w 1990 roku. Stał się również pierwszym nowoczesnym samochodem marki Dodge sprzedawanym w Europie od czasu jego wprowadzenia na początku 2007 roku. W USA Nitro wszedł do produkcji w sierpniu 2006 roku i trafił do sprzedaży we wrześniu tego samego roku jako model 2007. Wszystkie Nitro były dostępne z napędem na tylne koła, a napęd na cztery koła w niepełnym wymiarze godzin był dostępny jako opcja. Nitro był SUV-em podstawowym Dodge'a do roku modelowego 2009, kiedy to większy, oparty na samochodzie crossover SUV Dodge Journey, wyceniony poniżej niego, pojawił się w salonach. W porównaniu do platformy współdzielonej z Jeepem Liberty, Nitro jest dłuższy, niższy i szerszy. Dodatkowa długość jest podzielona między tylne siedzenie a przestrzeń ładunkową.

Nitro był pierwotnie wyposażony w wiodącą w klasie SUV-ów zdolność holowania 5000 funtów (2300 kg). Funkcje bezpieczeństwa, takie jak elektroniczna redukcja przechyłów, kontrola trakcji i boczne poduszki powietrzne kurtynowe, a także funkcjonalna przesuwna podłoga ładunkowa o nazwie Load 'N Go, były również oferowane jako standardowe wyposażenie. Podobnie jak w systemie oferowanym w kombi Saab 9-5, podłogę można wysunąć przez tylną klapę o 18 cali (457 mm), aby ułatwić załadunek. Kolejnym atrybutem SUV-a jest jego agresywna stylistyka hot rod; w komplecie z wybrzuszoną muskularną sylwetką i wyraźnymi błotnikami.
 
2011 Dodge Nitro Heat 4.0


Przesłano 28 stycznia 2012

Dzisiejszy Vehicle Spotlight skupia się na Dodge Nitro Heat 4.0 z 2011 roku. Przyjrzymy się wszystkiemu, od cech zewnętrznych po cechy wewnętrzne i wszystko pomiędzy.
 
Wideo Dodge Nitro 2011


Przesłane 27 października 2010
 
2007 Startech Dodge Nitro


15 września 2017
Eksplodujący wygląd i niestandardowe akcesoria: Program STARTECH Design dla nowego Dodge Nitro

Nowy Dodge Nitro wyróżnia się w tłumie swoim charakterystycznym designem. Podczas światowej premiery na targach ESSEN-MOTOR-SHOW 2006 STARTECH (Tuning für Bentley, Range Rover, Land Rover, Jaguar, Maserati | STARTECH Refinement) prezentuje kompletny program części i designu, który jeszcze bardziej podkreśla ekstrawagancki wygląd.

Przód amerykańskiego SUV-a zyskuje jeszcze więcej polotu dzięki efektownie stylizowanemu przedniemu fartuchowi STARTECH. Nowy element przedni został zaprojektowany tak, aby łatwo zastąpić standardowy zderzak, zachowując oryginalne punkty mocowania.

Dla bardziej homogenicznego przejścia między przednimi i tylnymi nadkolami projektanci STARTECH ukształtowali specjalne panele progowe, które nadają pięciodrzwiowemu modelowi niższy i smuklejszy wygląd.

Tył został udoskonalony za pomocą tylnego fartucha STARTECH. Fartuch posiada niestandardowe wycięcia po lewej i prawej stronie dla dwóch charakterystycznych rur wydechowych w pełni nierdzewnego sportowego układu wydechowego STARTECH.

Dla wersji turbodiesel Dodge Nitro STARTECH oferuje swój zestaw SD3 performance. Moduł pomocniczy może być zainstalowany przez każdego autoryzowanego dealera Dodge w około 30 minut. Dzięki niemu maksymalna moc wyjściowa wzrasta ze standardowych 140 KM / 103 kW do 180 KM / 132 kW. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy wzrasta do 360 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Więcej radości z jazdy, więcej rezerw bezpieczeństwa i bardziej elegancki wygląd to efekt montażu felg aluminiowych STARTECH Monostar IV. Jednoczęściowe 9Jx20 pięcioramienne felgi są wyposażone w opony w rozmiarze 265/45 R 20 na wszystkich czterech kołach.

Program STARTECH oferuje również wiele możliwości personalizacji wnętrza Dodge Nitro: Pakiet modernizacji wnętrza STARTECH Lifestyle nadaje pojazdowi bardziej elegancką atmosferę. Sportowe akcenty dostępne są w postaci aluminiowych kołków blokady drzwi, dźwigni zmiany biegów i pedałów.

Na życzenie klienta własny warsztat tapicerski precyzyjnie wykonuje ekskluzywne, w pełni skórzane wnętrza w dowolnym kolorze lub wzorze.
 
Dodge Nitro
Dodge Nitro to kompaktowy SUV produkowany przez Dodge'a od roku modelowego 2007 do 2012. Nitro dzieliło platformę z drugą generacją Jeepa Liberty. Zostało zmontowane w Toledo North Assembly Plant w Toledo, Ohio.[4] Zakład Jeepa jest częścią kompleksu samochodowego, który obejmuje Toledo South Assembly Plant, gdzie od lat 40. mieści się Jeep Wrangler.

Historia

Nitro zadebiutowało w lutym 2005 roku na Chicago Auto Show jako samochód koncepcyjny z aluminiowym wystrojem wnętrza. Aluminiowe wyloty powietrza za przednimi błotnikami i inne aluminiowe wykończenia wokół klamek i tylnej klapy były rutynowo prezentowane, a konsola centralna i dźwignia zmiany biegów również zawierały wykończenie w satynowym srebrze.
Nitro stało się pierwszym modelem kompaktowego SUV-a Dodge'a od czasu zaprzestania produkcji Raidera w 1990 roku. Stało się również pierwszym nowoczesnym samochodem marki Dodge sprzedawanym w Europie od czasu wprowadzenia na początku 2007 roku. W USA produkcja Nitro rozpoczęła się w sierpniu 2006 roku i trafiło do sprzedaży we wrześniu tego samego roku jako model 2007. Wszystkie Nitro były dostępne z napędem na tylne koła, a napęd na cztery koła w niepełnym wymiarze godzin był dostępny jako opcja. Nitro było SUV-em na poziomie wejścia Dodge'a do roku modelowego 2009, kiedy to większy, oparty na samochodzie crossover SUV Dodge Journey, wyceniony poniżej niego, pojawił się w salonach. W porównaniu do platformy współdzielonej z Jeepem Liberty, Nitro jest dłuższe, niższe i szersze. Dodatkowa długość jest podzielona między tylne siedzenie i przestrzeń ładunkową.
Nitro początkowo było wyposażone w wiodącą w klasie SUV-ów ładowność 5000 funtów (2300 kg). Funkcje bezpieczeństwa, takie jak elektroniczna redukcja przechyłów, kontrola trakcji i boczne kurtyny powietrzne, a także funkcjonalna przesuwna podłoga ładunkowa o nazwie Load 'N Go, były również oferowane jako standardowe wyposażenie. Podobnie jak system oferowany w kombi Saab 9-5, podłogę można wysunąć przez tylną klapę o 18 cali (457 mm), aby ułatwić załadunek. Kolejnym atrybutem SUV-a jest jego agresywna stylistyka hot rod; w komplecie z wybrzuszoną, muskularną sylwetką i wyraźnymi błotnikami.

Lata modelowe

Na początkowy debiut w 2007 roku oferowano napędy na dwa i cztery koła, a także wybór silników 3,7 l lub 4,0 l V6. Oznaczenia modeli to SXT, SLT i R/T. Dostępne były trzy rodzaje tapicerki; podstawowa tkanina, tkanina odporna na plamy i perforowana skóra. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały; przednie i tylne poduszki powietrzne boczne, kurtyny powietrzne, elektroniczny program stabilizacji z kontrolą trakcji i wspomaganiem hamowania, elektroniczną redukcję przechyłów i monitor ciśnienia w oponach. Wersja czterocylindrowa była sprzedawana wyłącznie w Europie.
Image

Dodge Nitro SXT 4x4
W 2008 roku Nitro było dostępne w wersjach 4x2 i 4x4, z których każda oferowała dwa poziomy wyposażenia: SXT i SLT. Oba poziomy wyposażenia były wyposażone w standardowy silnik V6 o pojemności 3,7 l i mocy 210 KM. Wykończenie SXT obejmowało standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów z opcjonalną czterobiegową automatyczną. Wykończenie SLT było wyposażone w standardową czterobiegową automatyczną, ale opcjonalny pakiet R/T zwiększał poziom wyposażenia o silnik V6 o pojemności 4,0 l i mocy 260 KM połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Wykończenie SXT Nitro obejmowało standardowe elektryczne lusterka, szyby i zamki drzwi z bezkluczykowym dostępem, radio satelitarne, klimatyzację i siedzenia dla pięciu osób. SXT i R/T dodały felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, tkaninę odporną na plamy, chowaną podłogę ładunkową Load 'N Go, tempomat i konsolę sufitową z komputerem podróży, kompasem i wyświetlaczem temperatury zewnętrznej. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały; przednie poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, kontrolę trakcji i stabilizacji z redukcją przechyłów, wspomaganie hamowania i monitor ciśnienia w oponach.
Image

Dodge Nitro R/T
W 2009 roku Nitro było oferowane w wersjach 4x2 i 4x4 z dwoma poziomami wyposażenia: SE i SLT. Oba były wyposażone w standardowy silnik V6 o pojemności 3,7 l i mocy 210 KM połączony z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. SXT z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zostało zastąpione przez wykończenie SE, które było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Wykończenie SLT oferowało opcjonalny pakiet R/T, który był dostępny z silnikiem V6 o pojemności 4,0 l i mocy 260 KM połączonym z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Standardy wykończenia SE Nitro obejmowały elektryczne lusterka, szyby i zamki drzwi z bezkluczykowym dostępem, radio satelitarne, klimatyzację i siedzenia dla pięciu osób. SXT i R/T dodały felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, tkaninę odporną na plamy, chowaną podłogę ładunkową Load 'N Go, tempomat i konsolę sufitową z komputerem podróży, kompasem i wyświetlaczem temperatury zewnętrznej. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały; przednie poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, kontrolę trakcji i stabilizacji z redukcją przechyłów, wspomaganie hamowania i monitor ciśnienia w oponach.
Na rok modelowy 2010 dostępne były trzy nowe oznaczenia modeli: Heat, Detonator i Shock w wersjach 4x2 lub 4x4. Wykończenie Heat było wyposażone w silnik V6 o pojemności 3,7 l i mocy 210 KM połączony z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Wykończenia Detonator i Shock obejmowały silnik V6 o mocy 260 KM połączony z automatyczną skrzynią biegów. Wykończenie Heat miało elektryczne lusterka, szyby i zamki drzwi z bezkluczykowym dostępem, radio satelitarne i klimatyzację. Detonator dodał wspomaganie parkowania tyłem, system zdalnego uruchamiania, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, tempomat, konsolę sufitową z komputerem podróży, kompasem i wyświetlaczem temperatury zewnętrznej. Wykończenie Shock dodało podgrzewane przednie fotele, skórzane wnętrze i elektryczny szyberdach. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały: przednie poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki, kontrolę trakcji i stabilizacji z redukcją przechyłów, wspomaganie hamowania i monitor ciśnienia w oponach. Funkcja przesuwania podłogi bagażnika Load 'N Go została wycofana.
2011 Dodge Nitro Detonator
Image

Rok modelowy 2011 kontynuował poprzednie modele w wersjach 4x2 lub 4x4 z tymi samymi silnikami i skrzyniami biegów. Nowością na rok 2011 był pakiet lifestyle Heat 4.0. Heat 4.0 był standardowo wyposażony w pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, Uconnect Phone i ulepszony system dźwiękowy z ośmioma głośnikami. Ponadto wybrane modele były wyposażone w ulepszone wnętrza z nową tkaniną i skórą z wysokiej jakości kolorowymi przeszyciami. Detonator i Shock zostały oznaczone charakterystycznymi paskami wyścigowymi marki Dodge. Dodatkowo wszystkie modele były dostępne w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym Bright White Clear Coat, Blackberry Pearl Coat, Toxic Orange Pearl Coat i Redline Two Coat Pearl.
Chrysler zbudował modele Dodge Nitro z roku modelowego 2012 tylko dla rynku flotowego. Ostatnie Nitro zjechało z linii montażowej 16 grudnia 2011 roku.
Australia
W Australii wersje były dostępne tylko jako 3,7 l V6 w wykończeniu SXT z automatyczną skrzynią biegów. Nie oferowano opcji manualnej, ale silniki Diesla były w sprzedaży do roku modelowego 2010.
Zaprzestanie produkcji
Pomimo efektownego debiutu, sprzedaż Nitro nie wróżyła dobrze dla firmy począwszy od 2009 roku, chociaż w 2010 roku sytuacja uległa niewielkiej poprawie. Dlatego podjęto decyzję o niezaprzestawianiu jego produkcji w 2012 roku, a montaż faktycznie zakończył się 16 grudnia 2011 roku. Marchionne rzekomo spekulował, że następca o tej samej nazwie mógłby zostać zaprezentowany na wystawie w Nowym Jorku w 2012 roku, chociaż ta informacja okazała się później plotką z fałszywych faktów i że Nitro nie doczekałoby się drugiej generacji w 2012 roku. Chrysler zbudował modele Dodge Nitro z 2012 roku tylko dla rynku flotowego, chociaż oficjalne strony internetowe Dodge'a dla Stanów Zjednoczonych i Kanady nie wymieniają detalicznych Nitro z 2012 roku. Ostatnie Nitro zjechało z linii montażowej 16 grudnia 2011 roku, a od czasu wprowadzenia zbudowano łącznie 175 510 egzemplarzy.
Kontrowersje
Na początku 2007 roku reklama telewizyjna w USA dla Nitro ze sloganem: „naładowany adrenaliną” pokazywała psa porażonego prądem po dotknięciu przedniego koła SUV-a. Reklama zyskała znaczną negatywną uwagę i została szybko wycofana.

Dane sprzedaży w USA

Rok kalendarzowy Sprzedaż
2006 16 990
2007 74 825
2008 36 368
2009 17 443
2010 22 618
2011 24 434
2012 3 269
Razem 195 247
Przegląd
Producent DaimlerChrysler (2007)
Chrysler LLC (2007-2009)
Chrysler Group LLC (2009-2012)
Produkcja sierpień 2006[1] – 16 grudnia 2011[2][nie w cytacie]
Lata modelowe 2007–2012
Montaż Toledo, Ohio, Stany Zjednoczone
Nadwozie i podwozie
Klasa Kompaktowy SUV
Styl nadwozia 4-drzwiowy SUV
Układ Silnik z przodu, napęd na tylne koła / napęd na cztery koła
Platforma Platforma Chrysler KA
Powiązane Jeep Liberty
Układ napędowy
Silnik 3,7 l (226 cu in) PowerTech V6
4,0 l (241 cu in) SOHC V6
2,8 l VM Motori I4 Diesel (tylko eksport)[3]
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna NSG-370 (2006–2008)
4-biegowa automatyczna 42RLE
5-biegowa automatyczna A580/5G-Tronic Mercedes
Wymiary
Rozstaw osi 108,8 cala (2764 mm)
Długość 178,9 cala (4544 mm)
Szerokość 73,1 cala (1857 mm)
Wysokość 69,9 cala (1775 mm)
Masa własna 4162 funtów (1888 kg)
Chronologia
Poprzednik Dodge Raider
Następca Jeep Cherokee (KL)
Dodge Journey
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
 
Samochody Startech Tuned


19 kwietnia 2009
Chrysler - Jeep i Dodge tuningowane przez STARTECH.
 
2007 Dodge Nitro by Startech Recenzja

2007 Dodge Nitro by Startech Recenzja

8 grudnia 2006

Image


Nowy Dodge Nitro wyróżnia się w tłumie charakterystycznym designem. STARTECH prezentuje kompletny program części i designu na zamówienie, który dodatkowo podkreśla ekstrawagancki wygląd.

2007 Dodge Nitro by Startech
Rok:
2007
Marka:
Dodge
Model:
Nitro
Moc @ RPM:
180
Moment obrotowy @ RPM:
265@1750-2500
styl nadwozia:
suv

Twarz amerykańskiego SUV-a zyskuje jeszcze więcej polotu dzięki uderzająco stylizowanemu przedniemu pasowi STARTECH. Aby uzyskać bardziej jednorodne przejście między przednimi i tylnymi nadkolami, projektanci STARTECH ukształtowali specjalne panele progowe, które nadają pięciodrzwiowemu modelowi niższy i smuklejszy wygląd. Tył został udoskonalony tylnym pasem STARTECH. Fascia posiada dopasowane na zamówienie wycięcia po lewej i prawej stronie dla dwóch charakterystycznych rur wydechowych w pełni nierdzewnego sportowego układu wydechowego STARTECH.

Dla wersji turbodiesel Dodge Nitro STARTECH oferuje swój zestaw wydajności SD3. Moduł pomocniczy może być zainstalowany przez każdego autoryzowanego dealera Dodge w około 30 minut. Dzięki niemu maksymalna moc wyjściowa wzrasta ze 140 KM / 103 kW do 180 KM / 132 kW. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy wzrasta do 360 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Więcej radości z jazdy, więcej rezerw bezpieczeństwa i bardziej elegancki wygląd to efekt montażu felg aluminiowych STARTECH Monostar IV. Jednoczęściowe 9Jx20 pięcioramienne felgi są wyposażone w opony w rozmiarze 265/45 R 20 we wszystkich czterech narożnikach.

Program STARTECH oferuje również wiele możliwości personalizacji wnętrza Dodge Nitro: Pakiet modernizacji wnętrza STARTECH Lifestyle nadaje pojazdowi bardziej elegancką atmosferę. Sportowe akcenty dostępne są w postaci aluminiowych kołków blokady drzwi, dźwigni zmiany biegów i pedałów.

ŹRÓDŁO
 
2011 Dodge Nitro Detonator | Aktualny film HD Walkaround


8 września 2010
2011 Dodge Nitro Detonator
Nagrano za pomocą kamery Flip Video
 
Startech Jeep, Startech 300C, Startech Jeep Patriot, Startech Dodge Ram, Startech Jag


28 października 2013
Startech Jeep, Startech 300C, Startech Jeep Patriot, Startech Dodge Ram, Startech Jaguar XJ
 
Startech Dodge Ram SRT-10


29 marca 2016
Startech Dodge Ram SRT-10
 
R.I.P. Dodge Nitro 2007-2011

R.I.P. Dodge Nitro 2007-2011
Posted By RLD | 12.21.2011


[Rest In Peace Nitro]

Z ciężkim sercem i uroczystą łzą musimy pożegnać naszego ukochanego przyjaciela, Dodge Nitro. Niedawno zjechaliśmy z linii produkcyjnej ostatni egzemplarz. Ale nie zapominajmy o dziedzictwie tego niesamowitego pojazdu, ani nie ubolewajmy nad jego upadkiem. Zamiast tego przypomnijmy sobie wszystkie rzeczy, które czynią Nitro tym, czym jest, i jak wpłynie na przyszłość pojazdów, które dopiero nadejdą.



Cztery lata temu powitaliśmy Nitro w klanie Dodge i od razu nawiązaliśmy więź z tym wspaniałym samochodem. Jak zaufany przyjaciel, mogliśmy polegać na Nitro, że poprowadzi nas do naszych celów – bez względu na warunki, z którymi musieliśmy się zmierzyć, Nitro miało nasze plecy!



Kiedy myślimy o Dodge Nitro, przychodzi nam do głowy tak wiele wspomnień – solidny silnik V6 o pojemności 4,0 l, zachwyt, jaki wywoływał podczas parkowania obok innych SUV-ów. A może przypomnimy sobie jego nastawienie – połączenie „słodyczy” i „klasy”. I kto mógłby zapomnieć o poczuciu bezpieczeństwa, jakie odczuwało się w kabinie, gdy nasz zaufany przyjaciel stroił radio satelitarne, przywołując pośpiech bycia w pierwszym rzędzie na koncercie naszego ulubionego zespołu.



Nie patrzmy na ten moment jako na ponury, ale jako na szansę, by podziękować za to, że ten SUV był częścią floty Dodge przez dobry okres. Kiedy składamy Dodge Nitro do grobu, odjeżdżamy z nieprzerwanym poczuciem, że chociaż ten pojazd mógł nas opuścić, nigdy nie zostanie zapomniany.



Spoczywaj w pokoju Dodge Nitro

2007 – 16 grudnia 2011
 
181 - 200 of 225 Posts